ÉPÍTŐ MARKETING SZEMINÁRIUM 2012

III. Építő Marketing Szeminárium
Construma Nemzetközi Építőipari Szakkiállítás

2012. április 20. péntek – Expo Hotel


Az érdeklődő hallgatóság aktív közreműködésével zajlott a Hungexpo jóvoltából idén harmadik alkalommal megrendezett Építő marketing szeminárium, amelynek előadásai remélhetőleg hozzásegítik a részvevőket, hogy a számukra fontos célcsoportokat hatékonyabban érjék el.

Az III. Építő marketing szemináriumon a gyakorlati ötletekkel, esettanulmányokkal gazdagon illusztrált előadások az egyes releváns csatornákat, és azok között is kiemelt helyen az online eszközök használatát járták körül.

PROGRAM

III. Építő Marketing Szeminárium- Célra tarts
2012. április 20-án pénteken – 9.00 – 16 között

8.30 – 9.00 Regisztráció
9.00 – 9.10 Köszöntő
9.10 – 9.35 A marketing szükségessége a válságban Az első előadásból ahhoz kaphattak résztvevők gyakorlati ötletet, hogy a folyamatosan csökkenő marketing
budgeteiket hogyan tudják pályázati pénzzel kiegészíteni. A rendelkezésre álló keret nem EU forrás és még van
belőle, amelyhez kis- és középvállalkozások, a Commline-hoz hasonló akkreditált tanácsadók segítségével
juthatnak hozzá.
Nagy Béla, Comline Kft. Ügyvezető igazgató
9.35. – 10.15 Sikeres marketing kampányok a viszonteladókkal karöltve Az építőipari cégek szinte kivétel nélkül kereskedőpartnereiken keresztül érik el lakosságot, építkezőket,
felújítókat, ezért elengedhetetlenül szükséges, hogy a vásárló a megfelelő termékismerettel rendelkező, de
emellett a termék iránt elkötelezett eladókkal találkozzon. Hiszen a gyártó cégek legkézenfekvőbb kommunikációs csatornái a viszonteladói.
Az előadásból kiderült, hogy a gyártó és kereskedő cég között együttműködés hatékonysága számszerűsíthető, ha
annak egy mindkét fél számára egyértelmű, olyan rendszer ad hátteret, amelyben a kereskedő pontosan tudja,
hogy mi kap, miért kapja és annak pontosan mennyi az értéke.
Jagodics Rita, nagykereskedelmi marketing tanácsadó, a Nagyker Marketing alapítója
10.15 – 10.45 Csatornák és eszközök a változó építőipari piacon Az elmúlt évek médiapiacát az építőipar tekintetében is az a kettős tendencia határozta meg, miszerint számos médium eltűnt, mindeközben a közösségi médiumok szerepe megnőtt.
A csökkenő kommunikációs budgetek rákényszerítették a piaci szereplőket, hogy a számunkra fontos célcsoportok
között súlyozzanak, azok közül kiválasszák a legfontosabbakat. Ugyan a fogyasztó, a vásárló szinte mindenkinek fontos továbbra is és a véleményvezér építészek szerepes sem csökkent, ám a megrendelőre a végső
szakaszban közvetlenül befolyással bíró kivitelezők szerepe jelentősen megnőtt.
Őket viszont a legnehezebb elérni. Többek között ez is kiderült a Build-Communication és az Aktuális Kft. által
közösen indított, hiánypótló Iparági felmérésből.
Rajki Diána a Build-Communication Kft. tulajdonosa, az „Építő marketing” szemináriumok életre hívója
10.45 – 11.00 Kávészünet
11.00 – 11.50 Személyes adatok kezelése az új szabályok tükrében Az egész rendezvényen az időben leghosszabb és legtöbb kérdést felvető előadás fő üzenete – sok más mellett –, hogy a január 1-jén életbe lépő új adatvédelmi passzusok sokkal szigorúbban védik a magánszemélyeket
(és egyéni vállalkozókat), míg a cégek „számára” online küldött üzleti ajánlatok – hírlevelek, e-DM-ek – esetén megengedőbbek.
Az előadásból megtudhattuk, hogy az adott online reklám mikor a szigorúbb és mikor a megengedőbb elbírálás alá
esik, legfőképpen annak tartalmától függ.
Dr. Freidler Gábor, ügyvéd, adatvédelmi szakértő.
11.50 – 12.20 E-mail marketing megoldások Az előadásból megtudhattuk, hogy online reklámkampányiak hatékonyságának növelése érdekében gyakorlatilag
az e-mail marketing minden elemét optimalizálhatjuk az üzenet megfogalmazásától, a listák összeállításán
át a kiküldés időpontjáig. Erre azonban csak akkor van lehetőségünk, ha a felhasznált szoftver által
automatikusan generált adatokat kampányonként elemezzük.
Lukács Zoltán, online marketing tanácsadó, a RocketMail full-service email marketing ügynökség marketing igazgatója
12.20 – 12.45 Első lépések a hírlevél kiküldésében – email marketing esettanulmány a gépipar területéről Az előző, az online marketing lehetőségeit ügynökségi szempontból górcső alatt vizsgáló előadás után a
Fabory Kft. konkrét példáján láthattuk, hogy milyen eredményeket ért el a cég a Rocketmail csapatának és tanácsainak segítségével.
Az előadó szerint a jelenlegi helyzet egyik fontos haszna amellett, hogy kampányonként tudják értékelni az
eredményeket, hogy azokat össze tudják hasonlítani a korábbi időszak eredményeivel, amelyből a továbblépés
irányait is könnyebb meghatározni.
Ormándlaki Balázs, tréner Fabory Kötőelem Kereskedelmi Kft. marketing vezető
13.00 – 14.00 Ebédszünet
14.00 – 14.40 Építő kritika, avagy: mennyit ér egy lájk? CGC: 25 % – mit jelent ez? Meglepő adat, de a cégek „saját webes tartalmának” 25 %-a már nem a saját kezeléséban van…, hiszen a neten a
közösségi oldalakon, ha van saját profilja a cégnek, ha nincs a fogyasztók tartalmat generálnak (costumer generated content: CGC).
A közösségi oldalakon a consumer-ek (fogyasztók) mára prosumerekké váltak, azaz producerekké, akik áldásos vagy
átkos hatásukat érdekünkben vagy kárunkra fejtik ki.
Mi hát a megoldás?
Mit is vár el a közösségi oldalakon a fogyasztó, miért látogatja?
Nem a műszaki adatokért és beépítési filmekért első sorban.
A fogyasztó szórakozni akar, azok a márkák sikeresek a közösségi oldalakon, amelyeket a fogyasztók szeretnek, de nagyon könnyű „megégni” a nem szeretett márkák táborába kerülni.
A közösségi oldalak tehát komoly veszélyeket tartogatnak az óvatlan márkák számára.
Sas István, Sas István reklámfilm rendező, reklámpszichológus, médiaszakértő. Címzetes főiskolai tanár
14.40 – 15.20 E- kereskedelem lehetőségei az építőiparban 2011-ben a 155 mrd-os kiskereskedelmi forgalom 2,1 %-át tette ki az e-kereskedelem, ahol a legnagyobbak
évente milliárdos forgalmat bonyolítanak, míg számtalan aprócska webshop évente mindössze néhány milliós
forgalommal rendelkezik.
Az előadás két legfontosabb üzenete volt, hogy nem szabad egy kézben tartani azonos termék hagyományos és
e-kereskedelmi csatornáját, illetve, hogy az e-kereskedelem az üzleti modell megalkotásánál és nem ott
kezdődik, hogy megrendelünk egy kiszolgáló webshop szoftvert.
Kis Ervin Egon, e-commerce tanácsadó
15.20 – 15.40 Tervezni pedig muszáj – esettanulmány egy online piactérről A www.magro.hu olyan, a mezőgazdasági szereplők keresletét és kínálatát egy platformra terelő, un. agregáló
oldal, amely a modern mezőgazdasági piacon újdonság, hiánypótló és egyben szokatlan.
A közel egy éves a stratégiai tervezést, a kiterjedt primer és szekunder kutatást és komoly szakmai
lobbitevékenységet is megába foglaló előkészítő szakasz után, az oldal a napokban indult fél éves ingyenes verzióban.
Az építőipari szereplők számára a mezőgazdasági beruházások jelentősége az elmúlt évek megnőtt. Íme egy
csatorna, ahol feltehetőleg el lehet majd érni a modern gazdákat, akik akár a modern építőanyag-ipari
termékeire is nyitottak lehetnek.
Németh István, a Magro.hu online mezőgazdasági piactér tulajdonosa
15.40 – 16.10 Ízelítő az iparági felmérés eredményeiből A 2012 tavaszán 12 szakmai célcsoportban és a felújítók, lakásépítést tervezők körében az Aktuális Kft és a
Build-Communication Kft. az elindított IPARÁGI FELMÉRÉS építészek és generálkivitelezők körében végzett
lekérdezése befejeződött és a Construma végig feltehetőleg közel 600 magánvásárlót is sikerült megkérdezni.
A felmérésről és arról, hogy az adatokhoz hogyan lehet hozzájutni további információ a www.buildmarketing.hu
oldalon olvasható.
Rajki Diána, a Build-Communication Kft. tulajdonosa, az „Építő marketing” szemináriumok életre hívója

LETÖLTHETŐ ELŐADÁSOK

GALÉRIA

BUILD-COMMUNICATION KFT.


  • 2040 BUDAÖRS
  • LIGET UTCA 3/2.
  • TEL: (23) 611-028 - Ügyfélkapcsolattartók
  • (23) 611-029 - Irodavezetés és asszisztencia

Build-Communication Kft. Facebook oldal Build-Communication Kft. youtube csatorna